In de praktijk


Onderstaand intakegesprek met de bijhorende vervolgconsulten zijn hier voor de duidelijkheid ‘algemeen’ gesteld, zonder in te gaan op specifieke problematieken. Maar vanzelfsprekend zijn de consultaties in de praktijk steeds volledig op maat van de persoon die voor mij zit!

Intakegesprek


  • Connector.

    Kennismaking

    Een eerste bezoek en wederzijdse kennismaking duurt ongeveer een uur. Alles start vanuit jou. Wat wil jij? Met welke moeilijkheden of problemen kamp je? Ben je diabetespatiënt of glutenintolerant? Ben je bang dat je kind worstelt met eetstoornissen? …? Tijdens het intakegesprek wordt alles grondig besproken.

  • Connector.

    Voedinganamnese

    Vervolgens neem ik een voedingsanamnese af. Dit betekent dat je me zo precies mogelijk vertelt wat je gewend bent om te eten, waar je van houdt en waar je een hekel aan hebt. Op deze manier kan ik de mogelijke veranderingen aangeven en in overleg met jou in je dagmenu inpassen.

  • Connector.

    Analyse lichaamssamenstelling

    Daarna doe ik een computergestuurde meting van je lichaamssamenstelling (BIA-methode): hoeveelheid spiermassa, vocht en vetmassa. Je mag 2 uur voor deze afspraak dan ook niets meer eten of drinken.

  • Connector.

    Behandelplan

    Aan de hand van de vergaarde info stellen we samen een behandelplan op en bespreken we het vervolg van de begeleiding.

Follow-up vervolgconsulten


Bij de vervolgconsulten (telkens 30 minuten) wordt de toepassing van het advies in de praktijk doorgenomen.

Samen met jou wordt bij problemen naar oplossingen gezocht.

Tijdens deze consulten kunnen zeer veel onderwerpen aan de orde komen:

  • Mogelijkheden voor lichaamsbeweging en sport
  • Bijzondere omstandigheden zoals feestjes en verjaardagen
  • Problemen met betrekking tot het dieet
  • Bereiding van lekkere aangepaste gerechten
  • Kopen van levensmiddelen
  • Rekening houden met je huisgenoten
  • Interpretatie van etiketten op voedingsmiddelen.
  • Voedingssupplementen die de sportprestaties al dan niet verbeteren
  • Sportvoeding ter voorbereiding van wedstrijden, voeding na of voor training, …
  • Verschillende zoetmiddelen en hun calorische waarde
  • Dieetmythes ontkrachten
  • Het verschil tussen snelle en trage suikers en hun glycemische index
  • Bewust leren gerechten kiezen op restaurant
  • Calorisch gehalte van fruitsappen, yoghurtdranken, alcohol, …
  • Verschil tussen goede en slechte cholesterol (LDL/HDL)

Als Personal Coach zorg ik op diverse manieren voor een steuntje in de rug.
De motivatiekaart is er daar eentje van!

Maak een afspraak